خدمات تخصصی جراحی فک و صورت

خدمات تخصصی جراحی فک و صورت

ناهنجاریهای فک و صورت شامل بسیاری از مشکلات در صورت می باشند . شایع ترین این مشکلات عقب یا جلو تر بودن فک پایین افراد و یا کوچکتر بودن چانه می باشند. خیلی از افرادی که از ناهنجاریهای فک وصورت رنج می برند، ناراحتی های جانبی آن ها را تجربه میکنند. ناراحتی هایی مانند اختلال در تکلم، اختلال در تنفس، سایش و یا شکستن دندانها و غیره. خوشبختانه تمام این مشکلات با پیشرفت علم و تکنولوژی براحتی قابل حل می باشند. این مشکلات با خدمات تخصصی جراحی فک و صورت قابل درمان می باشد.

جراحی فک و صورت، تخصصی است که بر روی جراحی ترمیمی صورت، سر و گردن، جراحی فک، جراحی دهان و همچنین زیبایی صورت تمرکز دارد. خدمات تخصصی فک و صورت اغلب به صورت یک کار تیمی با همکاری جراحان دهان، فک و صورت و متخصص ارتودنسی انجام می شود. جراحی فک و صورت یک تخصص علم دندانپزشکی است زیرا که در این عمل، دندان ها نقش بسیار مهمی دارند.

جراح فک و صورت کیست؟

جراح فک و صورت، شخصی است که تخصص جراحی فک و صورت دارد. ممکن است بپرسید که در چه مواردی باید به جراح فک و صورت مراجعه نمایید؟ در صورتی که یکی از مشکلات زیر را داشته باشید برای درمان باید به جراح فک و صورت مراجعه نمایید.

  • نیاز به ترمیم صورت
  • مشکلات در سر و گردن
  • نیاز به جراحی فک
  • نیاز به جراحی دهان
  • زیبایی صورت و بخصوص در منطقه فک

 

در چه مواردی این جراحی انجام می‌شود؟

مواردی زیادی وجود دارند که جراح  را جهت انجام عمل جراحی فک و صورت متقاعد می‌کنند مانند:

    جلو بودن فک پایین، عقب بودن فک پایین، انحراف فک پایین،عدم وجود چانه، انحراف فک بالا، تنگی شدید فک بالا، مشاهده شدن لثه به مقدار زیاد هنگام لبخند زدن، اُپن بایت (در هنگام روی هم قرار گرفتن دندان‌های بالا و پایین، فضای خالی میان آنها ایجاد می‌شود)، تنفس غیر ارادی از راه دهان، وجود تومور در فک، اشکال در جویدن و بلع غذا، وجود درد مزمن در فک‌ها و مفاصل آنها، زخم دهان، مشکلات تنفسی، عدم تقارن صورت، اختلال در مفاصل فک، رشد غیر طبیعی هر دو فک، آسیب مفاصل فک بر اثر ضربه، عدم قرارگیری دندان‌ها روی یکدیگر، عدم توانایی صحیح خوردن و جویدن، ناهنجاری‌های ساختاری رایج فک و دندان، ایمپلنت های دندانی و رفع ضایعات استخوانی، حذف دندان های آسیب دیده و غیر قابل بازیافت، وجود عفونت در حفره دهان، غدد بزاقی، فک و گردن، نقص مادرزادی (مشکلات شکاف لب و کام و رشد فک)، انجام بازسازی بعد از درمان تومور در صورت، فک، دهان و گردن و البته جراحی زیبایی صورت نیز به خواست خود بیمار توسط جراح فک و صورت قابل انجام هستند مثل جراحی بینی و چال گونه، پف پلک و تزریق ژل (فیلر)، بوتاکس و مواردی از این قبیل.

مزایای جراحی اصلاحی فک چیست؟

پس از انجام جراحی فک و صورت، انجام فرایندهایی که تا پیش از این برای شما دشوار بود، تسهیل خواهد شد. به عبارتی دیگر، از جمله مزایای جراحی فک، رفع مشکلاتی است که تا پیش از این برای شما آزاردهنده بود.

مشکلاتی اعم از ناراحتی و اذیت شدن در هنگام جویدن غذا، عدم امکان تنفس صحیح، مشکل در تلفظ صحیح حروف و ادای کلمات، احساس درد و ناراحتی در ناحیه فک و…

رفع مشکل جویدن غذا

درصد زیادی از افراد مبتلا به ناهنجاری‌های فکی، با مشکلاتی از جمله ناتوانی (و یا اذیت بودن) در هنگام گاز زدن و یا جویدن غذاها مواجه هستند. در نتیجه‌ی این مشکل، احتمال ابتلا به مشکلات ناحیه گوارش در این افراد بیشتر از سایرین است.

با اصلاح ناهنجاری‌های فکی و انجام جراحی فک و صورت، بیمارانی که تحت این جراحی قرار گرفته‌اند می‌توانند از شر مشکلات خود در جویدن و گاز زدن خوراکی‌ها راحت شوند و بدون ترس از بروز عوارض گوارشی غذاهای متنوع‌تری میل کنند.

سهولت هضم

روند هضم از دهان آغاز می‌شود. یعنی جایی که غذا برش داده و خرد می‌شود تا پس از بلعیدن بتواند به درستی هضم شود. نیش ضعیفی که به خوبی غذا در دهان را پردازش نمی‌کند ممکن است منجر به مشکلات هضم شود.

هر درمانی که منجر به بهبود در عملکرد جویدن شود (از عصب کشی و ترمیم دندان گرفته تا جراحی فک)، در نهایت منجر به تسهیل در فرایند هضم غذا نیز خواهد شد.

بهبود درد مفصل فک

افرادی که دارای مشکلات خاصی در فک و گزش هستند (به ویژه فک پایین تحتانی) ممکن است در فک یا مفاصل فک خود احساس ناراحتی کنند. این درد معمولا به دلیل این است که آنها عادت کرده‌اند فک خود را به جلو بیرون بزنند تا نیش بهتری ایجاد کنند یا ظاهر چانه ضعیف را پنهان کنند.

در نتیجه، بیماران ممکن است در عضلات فک و مفاصل دچار تنش شوند که این رفتار منجر به ناراحتی فک و سر درد خواهد شد. اگرچه تضمین رفع این مشکل امکان پذیر نیست؛ اما اصلاح مشکلات فکی اغلب باعث کاهش یا از بین رفتن درد مفصل فک و فک می‌شود.

رفع مشکل سایش دندان

یکی از عوارض ناشی از ناهنجاری‌های ناحیه فک و دندان‌ها، سایش دندان است. دندان‌هایی که به درستی رو به روی هم قرار نمی‌گیرند منجر به ساییدگی بیش از حد دندان می‌شوند.

این مسئله نگران کننده مشکلاتی مانند Open bite قدامی را به وجود می‌آورد. جایی که فقط دندان‌های پشتی با آن در تماس هستند. اصلاح مال اکلوژن دندان کمک می‌کند تا دندان‌ها در برابر سایش بیش از حد محافظت شوند.

بهبود وضعیت تنفس دهانی

برخی مشکلات فکی که منجر به مشکل در هم آمیختن لب‌ها می‌شود، باعث تنفس دهانی می‌شوند. در حالی که مشکل فک ممکن است دلیل تنفس دهانی نباشد (تئوری‌ها ادعا می‌کنند که تنفس دهانی ناشی از انسداد مزمن بینی علت اصلی مشکل فک است)، اما این امر اغلب خشکی دهان و التهاب بافت‌های لثه است. جراحی اصلاحی فک که باعث می‌شود لب‌ها بدون فشار وارد شوند، به کاهش التهاب ناشی از خشکی مزمن دهان کمک می‌کند.

خدمات تخصصی جراحی فک و صورت

  • حراحی دندان‌های عقل نهفته و نیمه نهفته
  • جراحی نمایان کردن دندان‌های نهفته قبل از ارتودنسی (اکسپوژر)
  • انواع ایمپلنت‌های ساده و پیچیده
  • انواع پیوند استخوان
  • درمان‌های جانبی ایمپلنت مانند سینوس لیفت، پودر استخوان و …
  • نمونه برداری و خارج کردن ضایعه ها و کیستهای فکی
  • تزریق فیلر و بوتاکس
  • جراحی های زیبایی صورت ( بلفاروپلاستی، بوکال فت، لیفت لب و ….)

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *